日本人主婦(30代)が送るカナダでの生活

日本とカナダの違いや思ったことなどのブログにてシェアしてます

風邪ひいてました

どうも、風邪ひきから1週間、経過しました。

ただの喉風邪、と思いすぐに治るな、と甘くみていました。

残念ながら全然すぐに治りませんでしたとさ。

 

今はだいぶよくなりましたが少し空咳が残っています。。

 

健康法を友達に聞いてみたらやはり

サプリメントが多くて、サジー?という最近流行り?のものを飲んでる人も

ちらほらいました。

あとは睡眠と食事ですねぇ。

去年と今年は本当に健康維持についてよく考えさせられる。

 

みなさんも、季節の変わり目、健康に気をつけてくださいねん!

 

 

I've been sick almost for a week, I thought it was just cold, I didn't expect it bothered me over a week.  It was wet cough then it ternd to dry cough now. 

I asked some friends about thire health management. Some people recommend "supplement" and "Saji?" wich is iron supplement that kind of popular or trend in Japan. Basically sleep and diet are most common things that they recommend as well.

it is chenging the season from winter to spring. Take care your body!